tisdag 25 september 2007

Bakluckeloppis - part 3.

Det blev en dubbeldate i helgen som gick. På lördagen var jag på Rotebro loppis och på söndagen var det Siggest Gård. På Rotebro blåste det mest och jag lyckades väl egentligen aldrig få fart på aktiviteterna på/runt mitt bord. Dessutom var ju "De tre trallande loppismusketörerna" inte kompletta på lördagen då den klokaste av oss tre, Hannelie Hillertorp valde att stanna hemma. Glädjande nog dök hon upp lite senare på dagen med varmt kaffe. Min vana trogen blev jag dock kompis med en behårad vän. Var god se bild nedan

Om lördagen gick i seghetens tecken så blev det mer fart på söndagen. Redan på fm så tyckte Nisse G Gjörlings hund att det var dax att tvätta mina smalben. Han passade på medans jag plockade upp mina loppisprylar och det gick ju gansk bra då jag hade kortbyxor på mig. Den lille glade krabaten blev dock senare under dagen förlöjligad av sin husse (se bild).

Till sin tröst kunde han dock känna sig lugn med att även hans "föräldrar" gjorde sig till åtlöje i ett missriktat försök till att hjälpa till med lanseringen av "Shrek 3".


Trivia:
På lördagen lyckades jag byta bort en jättefin målarlåda mot en gammal bananlåda som hade sett sina bästa dagar. Som tur var så var inte Sara hemma så jag slapp få skäll.
På söndagen lyckades jag bli osams med en arrogant snubbe som hellre åkte till soptippen och slängde sina grejjer än att ge bort dem till mig. Sorteras in under kategorin: konstiga säljare på loppis. Men ingen säljare kan någonsin vara knäppare än vissa kunder men det återkommer jag till.

Anders