lördag 29 december 2007

Ljusterapi på söder en mörk dag i december.

Jag fick för mig om att tillsammans med S. gå bort några av julens kilon på söder i Stockholm. Vi hamnade efter en mycket blåsig sträcka längst vattnet på fiket ....... som jag har glömt namnet på. Utanför konstaterade jag (som ni ser på bilden) att det var ganska så milt för att vara i slutet av december.
Vi vandrade vidare och jag såg ett ställe som jag verkligen behöver "Ljusterapi-fiket" som ligger bredvid kvartersbiografen. S. som har varit där sa att det inte kostade så hemskt mycket att tillbringa en timme där inne. Jag bestämde mig för att besöka den ljusa inrättningen i januari 2008.
Terapin pågår för fullt innaför dessa vita drapperier.

En något förvånande skylt dök även upp på Hornstulls mörka gator.

Inga kommentarer: