onsdag 17 oktober 2007

Black Sheep

Så här i höstmörkret är det naturligt att man (läs jag) börjar titta mer på DVD-filmer så under de mörka månaderna kommer jag att skriva mycket om film. Idag startar bloggserien "Filmer jag skulle vilja se om jag bara fick en chans."

There are 40 million sheep in New Zealand - and they're pissed of!



Black Sheep - Skräck från 2006 av Jonathan King. Produktionsland: Nya Zeeland.
När sonen Angus ärver familjens gård, börjar han till brodern Henrys stora förtret använda otillåtna preparat på fåren för ökad produktion. Mycket snart visar det sig att de tänkta elitfåren istället bli muterade freaks. Den gulligaste av varelser har plötsligt blivit mänsklighetens fiende nummer ett!

Jag har sett trailern och den är djäkligt bra filmad men en som har sett själva filmen ger den följande betyg: "bääääääää - What Comes Around Goes Around" och ger den betyg 2 av totalt 5...men det spelar inte någon roll. Jag vill se den!

Inga kommentarer: