söndag 19 oktober 2008

Tv-serien "V" och Nynäshamn

Fredrik Strage är något på spåren när han blir intervjuad i DN av Nanushka Yeaman tisdagen den 14 oktober. Artikeln handlar om den kultförklarde tv-serien "V" som hade premiär i Sverige 1986. Strage: "Jag och mina killkompisar diskuterade ofta om man skulle ligga med Diana även om man visste att hon var en ödla under fejkhuden, och alla var överens om att det inte var ett hinder. Utgångspunkten att de snyggaste tjejerna var ödlor har säkert orsakat en hel del fuckups i min generation."

Diana är hon längst till vänster.

Med viss förvåning läser jag i Stockholm City att Sveriges första litteraturhus ska öppnas i min födelsestad Nynäshamn! Det är tydligen elverket från 1907 på Estö som ska byggas om. Under mina första 5 levnadsår bodde jag på Estö. Bl.a. la jag mig helt frivilligt i en mysrstack för att reta upp mamma. I ett av mina pågående projekt "Den grå boken" gör jag upp med Nynäshamn och i nästa vecka ska jag besöka staden ifråga för fotografering.

På bilden ser ni mig framför det hus som jag bodde i. På bild två poserar jag framför Nynäshamns Gymnasieskola.


Inga kommentarer: