torsdag 20 november 2008

Nynäshamn

Det var ju som bekant ganska länge sedan som jag flyttade från Nynäshamn. Skrämmande nog är det 25 år sedan (på ett ungefär). Det har varit mycket glest med besöken sedan dess men nu på den sista tiden har jag varit där ovanligt ofta. Främst p.g.a. mitt nya fotoprojekt där jag håller på att dokumentera/göra upp med platser där jag växte upp. Det hela går under arbetsnamnet "Den grå boken" och började för några år sedan men har sedan legat på is för att nu tina upp igen.

För några veckor sedan var jag på Old Bell och lyssnade på Tears som på 80-talet blev The Radio och en av bandmedlemmarna, Jan-Egil Bogvald, lärde mig att spela gitarr på ABF nån gång för tusen år sedan när jag var ordförrande i Nynäs Skateboard Team. Nu på lördag kommer cirkeln att slutas då Bogvald, Bark, Furberg och Rickfors spelar på Old Bell och jag kommer att vara där. Fast för mig kommer det alltid att vara Folket Hus - stället där jag gick på julgransplundring med morsan då det begav sig.

Kuriosa: Gruppen "The Sweet" spelade på Folkets hus i Nynäshamn innan de blev kända.



Jag på "Beyond Retro" 2008-11-15

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha tack så mycket. Ja jag skriver som jag pratar :P

Old Bell är trevligt!
Jag jobbar där faktiskt.

Sara sa...

Hej där gamle galosch. Du är utmanad av mig!