fredag 2 januari 2009

Intelligent och självdestruktiv.

Så har då ett nytt år tagit sin början. Jag känner mig förväntansfull. Det gör jag alltid i början av ett nytt år och sedan blir jag mer & mer besviken ju längre året går ... :) 2008 var ett tufft år för mig så jag hoppas på ett smidigare år 2009. So far so good. Igår lyckades jag med en stor bedrift - att flytta på min gamla stereoanläggning (med sladdar och allt) från en del av vardagsrummet till en annan. Då anläggningen var integrerad i min bokhylla tog det ganska lång tid men resultatet blev över förväntan + att jag fick mer plats i bokhyllan för böcker. I tidens anda plockade jag bort kassettdäcket. Skivspelaren har jag under sängen men har sladdarna färdigkopplade till förstärkaren så att jag snabbt kan koppla in den :) Det är ju fortfarande så att alla gamla vinylskivor inte finns utgivan på CD. Hansson De Wolfe United till exempel eller Dag Vags gamla plattor.
Damen på balkongen 2008-12-31
Plats: Abrahamsberg. Damen hostade oavbrutet men envisades med, att i kylan, pressa i sig en hel cigarett med ännu kraftigare hosta som följd. Fick mig att börja tänka på ord som intelligens & självdestruktiv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Damen kanske hostade pga av kylan?
ÅL